sunnuntai 18. marraskuuta 2012

Vanhassa Raumassa Kauppakadun varrella

Minua potkaisi onni, kun löysin Raumalta hyvän yhteistyökumppanin, Fiinariina-tuotteiden ensimmäisen jälleenmyyjän. Jälleenmyyjä vain kuulostaa liian vähäiseltä siihen nähden, mitä olemme pienessä ajassa saaneet yhteistyönä käyntiin.

Olin aiemmin pyöritellyt mielessäni jälleenmyynnin kaikkia mahdollisia ongelmia: mitä voisi valmistaa jälleenmyyntiin, miten voisi hinnoitella, kenen kanssa voisi aloittaa ja miksi se nyt vain on mahdotonta ja niin hankalaa. Sain maaliskuussa 2012 yhteydenoton Raumalta Mantereen Raisalta, joka oli aloittanut kauppiaana Wanhan Rauman putiikki TaruLiinassa. Syyskuussa uskalsin käydä Raumalla Raisaa tapaamassa. Siitä kohtaamisesta alkaen tiesin, että nyt olen tavannut oikean henkilön.



Ihmettelin itse, miksi olin jahkannut niin pitkään tätä ajatusta. Pitäisi olla rohkeutta ja päättäväisyyttä enemmän. Aina ei voi onnistua, mutta jos ei kokeile mitään, niin silloin ainakaan ei tapahdu mitään.


Raisalla on viehättävä putiikki Kauppakatu 6:ssa. Liikkeessä on sydämellä suunniteltuja ja rakkaudella valmistettuja kotimaisia, ekologisia käyttö-, lahja- ja sisustustuotteita sekä uniikkeja kierrätysmateriaalituotteita. Kaupassa on erinomaisen oivallinen valikoima pienten suomalaisten käsityöläisten tuotteita; ihan vastaavaa ei ole lähikaupungeissakaan!


Meidän yhteistyö käynnistyi heti tohinalla, ja asiakkaiden palautteet kulkevat minulle suoraan. Seuraavaksi on tulossa ihkauusia murretuotteita, joiden myynti aloitetaan tietysti TaruLiinasta. Niistä kerron tuonnempana lisää.


Olen todella iloinen, että Fiinariinan jälleenmyynti käynnistyi juuri Raumalta. Eikä missä tahansa paikassa Raumalla vaan Vanhassa Raumassa. Rauman murteen tyyssijasta on hyvä aloittaa murreluomusten maailmanvalloitus!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit ja palautteet ovat oikein tervetulleita!